Heb je ook een project waar je mee bezig bent
of een motor die al af is en wil je er graag bij staan?
Stuur ons een mail met wat foto's en een kort verhaaltje erbij!
V7 Special
De V7's zijn populair, vanuit vele delen zijn we voor een klant een nieuwe aan het maken...
De wielen zijn schoongemaakt en worden opnieuw gespaakt
V7 Special
De V7's zijn populair, vanuit vele delen zijn we voor een klant een nieuwe aan het maken...
De wielen zijn schoongemaakt en worden opnieuw gespaakt
Obi Wan Guzzi
Ted werkte aan het frame voor de 'Obi Wan Moto Guzzi'' voor Ewan Mcgregor door Ben Part.
Hier zie je duidelijk de constructie van de Café-racer.
De basis was een oorspronkelijk Tonti-frame,
deze hebben we veranderd naar een open brug-frame.
(Tonti was de ontwerper van de V7 Sport)
Het ombouwen van een stereo- naar monoshock-constructie.
Het voordeksel komt van de 1100 Sport.
Obi Wan Guzzi
Ted werkte aan het frame voor de 'Obi Wan Moto Guzzi'' voor Ewan Mcgregor door Ben Part.
Hier zie je duidelijk de constructie van de Café-racer.
De basis was een oorspronkelijk Tonti-frame,
deze hebben we veranderd naar een open brug-frame.
(Tonti was de ontwerper van de V7 Sport)
Het voordeksel komt van de 1100 Sport.
De V7 van Wil
Dit was mijn eerste V7, de foto is genomen in Juli 1969.
Ik heb er 70.000 Km mee gereden door heel Europa. Ik heb hem in 1971 ingeruild bij Willie van Gent voor een V7 Special. We zijn op deze V7 Special getrouwd en hebben hem nog steeds.
De andere rekening is van de fabriek waar ik was tengevolge van oplaadproblemen tijdens vakantie in en rond Mandello del Lario in 1970.
Komende winter wordt hij verder gerestaureerd, ook het blok, zodat hij er weer als nieuw uit komt te zien.
Motor loopt prima maar er zitten nogal wat fouten in de uitvoering, zo moet o.a. de rechterkop vervangen worden,deze is te nieuw en de originele klepdeksels moeten erop. Achterlicht plus houder heb ik nagezocht in de originele folders en foto's van mijn motor vroeger en het klopt.
Hoop advies altijd maar weer krijgen van de mannen...
Oude gaten tapeinden dicht gelast, tapeinden worden aangepast aan nieuwe cilinder
hier zie je goed de stalen plaat zitten...
Beetje aan t kijken en passen hoe de uitlaat eraan komt te hangen
Op een paar ditjes en datjes na is hij klaar.
http://southsiders-mc.blogspot.nl/2008/10/ben-part-sideburn-mag.html
Danny's Kreidler van Veen
(bij hoge uitzondering geen Guzzi)
De beroemde Kreidler van Danny, voormalig monteur bij Motortoer.
Een doorlopend project waar hij met ongelooflijk veel passie mee bezig is!
Zonder kuip met dummie motorblokje erin
Zo moet ie worden..
Een doorlopend project waar hij met ongelooflijk veel passie mee bezig is!
Zonder kuip met dummie motorblokje erin
Positie bepalen waar de gaten voor de tapeinden van de cilinder in het karter komen te zitten...
En hier zit ik dan te vijlen, snap wel dat zo'n Kreidler-racer niet te betalen is!!
Eergisteren het roterende deksel ingelijmd en uitgeklokt... Best aardig gelukt... Krukas draait zeer soepel door de karters..
Oude gaten tapeinden dicht gelast, tapeinden worden aangepast aan nieuwe cilinder
hier zie je goed de stalen plaat zitten...
Beetje aan t kijken en passen hoe de uitlaat eraan komt te hangen
Café-racer Aldo
Het Café-racer project van Aldo Knip is gestart en begint nu echt vorm te krijgen.
Een aluminium tank lag al jaren klaar, de basis werd een 1000 SP.
Motortoer heeft het blok gereviseerd,
Willem Peetoom is bezig met het monteren van de motor.
Op een paar ditjes en datjes na is hij klaar.
En het resultaat mag er zijn!
V7's Verzameld
Prachtig gerestaureerde V7
met op de achtergrond een toekomstig restauratie project
Obi Wan Guzzi
Ted werkte aan het frame voor de 'Obi Wan Moto Guzzi'' voor Ewan Mcgregor door Ben Part.http://southsiders-mc.blogspot.nl/2008/10/ben-part-sideburn-mag.html
Hallo ik zag dat U bezig was met een kreidler van veen, ik ben de bouwer van de tank zwart , tegen woordig lever ik de tanken af met een tankksealer dit is wel aan teraden.
BeantwoordenVerwijderengr uleke hoogeveen