Custom(er) Project

Heb je ook een project waar je mee bezig bent 
of een motor die al af is en wil je er graag bij staan?
Stuur ons een mail met wat foto's en een kort verhaaltje erbij!


V7 Special


De V7's zijn populair, vanuit vele delen zijn we voor een klant een nieuwe aan het maken...

De wielen zijn schoongemaakt en worden opnieuw gespaakt







en het verloopt voorspoedig...









  













Obi Wan Guzzi


Ted werkte aan het frame voor de 'Obi Wan Moto Guzzi'' voor Ewan Mcgregor door Ben Part.






Hier zie je duidelijk de constructie van de Café-racer.
De basis was een oorspronkelijk Tonti-frame,
deze hebben we veranderd naar een open brug-frame.
(Tonti was de ontwerper van de V7 Sport)



Het ombouwen van een stereo- naar monoshock-constructie.
Het voordeksel komt van de 1100 Sport.






De V7 van Wil 


Dit was mijn eerste V7, de foto is genomen in Juli 1969.
Ik heb er 70.000 Km mee gereden door heel Europa. Ik heb hem in 1971 ingeruild bij Willie van Gent voor een V7 Special. We zijn op deze V7 Special getrouwd en hebben hem nog steeds. 


De motor was gekocht bij Kuiper & de Wit te Schagerbrug, zoals je ziet op de authentieke rekening.
De andere rekening is van de fabriek waar ik was tengevolge van oplaadproblemen tijdens vakantie in en rond Mandello del Lario in 1970.




Dit is van de huidige V7, deze heb ik deze zomer gekocht in Tiel en optisch opgeknapt. De foto buiten is nog in een oudere staat.


Hier is de V7 zoals hij er nu uitziet. O.a. nieuwe spaken en banden, naven en velgen gepolijst, uitlaat systeem, valbeugels en stuur. Spatborden, gereedschapskastjes, accu deksels en dynamo covers zijn reeds gespoten. Evenals de tank was alles grijs geschilderd en de binnenkanten van alle onderdelen zaten zwaar onder de zwarte koolteer, ik heb heel veel werk gehad om alles te verwijderen en te ontvetten.




Komende winter wordt hij verder gerestaureerd, ook het blok, zodat hij er weer als nieuw uit komt te zien.
Motor loopt prima maar er zitten nogal wat fouten in de uitvoering, zo moet o.a. de rechterkop vervangen worden,deze is te nieuw en de originele klepdeksels moeten erop. Achterlicht plus houder heb ik nagezocht in de originele folders en foto's van mijn motor vroeger en het klopt.





Danny's Kreidler van Veen 

(bij hoge uitzondering geen Guzzi)

De beroemde Kreidler van Danny, voormalig monteur bij Motortoer.
Een doorlopend project waar hij met ongelooflijk veel passie mee bezig is!

Zonder kuip met dummie motorblokje erin

Zo moet ie worden..

Hoop advies altijd maar weer krijgen van de mannen...

Positie bepalen waar de gaten voor de tapeinden van de cilinder in het karter komen te zitten...


En hier zit ik dan te vijlen, snap wel dat zo'n Kreidler-racer niet te betalen is!!

Eergisteren het roterende deksel ingelijmd en uitgeklokt... Best aardig gelukt... Krukas draait zeer soepel door de karters..

Oude gaten tapeinden dicht gelast, tapeinden worden aangepast aan nieuwe cilinder
hier zie je goed de stalen plaat zitten...

Beetje aan t kijken en passen hoe de uitlaat eraan komt te hangen




Café-racer Aldo

Het Café-racer project van Aldo Knip is gestart en begint nu echt vorm te krijgen.
Een aluminium tank lag al jaren klaar, de basis werd een 1000 SP.

 
Motortoer heeft het blok gereviseerd, 
Willem Peetoom is bezig met het monteren van de motor.



Op een paar ditjes en datjes na is hij klaar.


En het resultaat mag er zijn!





V7's Verzameld


 

Prachtig gerestaureerde V7
met op de achtergrond een toekomstig restauratie project




Obi Wan Guzzi

Ted werkte aan het frame voor de 'Obi Wan Moto Guzzi'' voor Ewan Mcgregor door Ben Part.


http://southsiders-mc.blogspot.nl/2008/10/ben-part-sideburn-mag.html

1 opmerking:

  1. Hallo ik zag dat U bezig was met een kreidler van veen, ik ben de bouwer van de tank zwart , tegen woordig lever ik de tanken af met een tankksealer dit is wel aan teraden.

    gr uleke hoogeveen

    BeantwoordenVerwijderen